idace

Alla inlägg den 15 mars 2011

Av Ida - 15 mars 2011 22:38

går på teven just nu.. Jag är verkligen fast i skiten, otroligt.


Har suttit ute med Marie idag i lekparken här utanför.. Lilleman var inte alls pigg på att leka utan han tog en lur i vagnen istället.


När Rickard slutade kom pappa och hämta oss, så åkte vi till honom och hjälpte med lite saker och drack kaffe. Mys.


Titta så söt han var här i sin nya fleeceoverall.. Bilden är tagen i höstas.


Förresten, så gjorde jag något för någon vecka sen som jag aaaaldrig trodde att jag skulle göra. Jag klippte av mitt hår. Jag satt upp det i en toffs och bad Rickard kapa hela skiten. Så numera har jag en lite längre page. Gött.

Har förövrigt inte varit korthårig sen jag var runt 12 år.  Så det var ju ett stort steg. höhö.


Ska kika klart på BB, sen äre natten. 

Av Ida - 15 mars 2011 11:25

kycklingfilé

2 burkar kokosmjölk

1 dl chilisås

1 ½ buljongtärning

2 dl vatten

2 tsk red currypaste (välj själv hur mycket, beroende på hur starkt du vill ha)

1 påse wokgrönsaker (jag änvände en påse= 600g)


skär kycklingfiléerna i tärningar (ta så mycket kyckling som du känner för, jag använde 4 st filéer). Stek dom ordentligt i stekpanna.
Häll över i en djup gryta, häll på wokgrönsakerna. Och sedan på med alla andra ingredienser! Låt det koka upp ett tag, och sen är det klart. Jättegott och enkelt. Jag äter med nudlar, men går lika bra med ris.
Salta och peppra lite också ifall det behövs.

Av Ida - 15 mars 2011 10:09

Hittade den här bilden förut.. Det var ju INTE igår kan man säga!

  

Av Ida - 15 mars 2011 08:39

Åh fan vad glad man blir när man vaknar och det är sol! Sol sol sol..

Funderar nästan på om man skulle gå ut och sätta sig sen i lekparken här utanför. Ta med lite kaffi också.

Nu är det ju faktiskt inte långt kvar till sommaren, det kommer ju gå hur fort som helst..


En månad var han här, lilla hjärtat. Med en mössa som passar alldeles utmärkt.
  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards